środa, 22 września 2010

Układ gotowy

No w końcu.
Cały układ elektroniczny mojego analizatora jest już gotowy. Musiałem się na koniec nieźle namęczyć przy kablach, bo nie chciałem żeby przy podłączaniu wszystkiego razem mi się jakieś zwarchole  robiły, więc każdy przewód jest przy lutowaniu otoczony koszulką.
Muszę powiedzieć, że wyszło całkiem nieźle.Spodziewałem się czegoś brzydszego :)
A więc te oto gotowe kabelki musiałem jeszcze przylutować do matrycy. Ale tu zaczęły się "alpejskie" kombinacje. Pisałem jakiś czas temu, że układ dekodera CD4514 ma straszny nieporządek jeśli chodzi o kolejność wyprowadzeń, więc aby to teraz ładnie posortować musiałem pozmieniać kolejność kabli w stosunku do kolejności kolumn.Widać to dobrze na następnym zdjęciu.
Na koniec łączymy wszystko razem i "voila".
I jeszcze z drugiej strony.

No dobra, więc układ skończony. Teraz potrzebny jest program, który będzie się wykonywał w kontrolerze i tym samym sterował wyświetlaczem. Lecz zanim zabiorę się za pisanie programu, potrzebny mi jest nowy programator, więc muszę na to jeden dzień z harmonogramu urwać. Co prawda mam kabel, którym teoretycznie mógł bym układ spiąć z kompem, lecz jest to jedynie kawałek kabla podłączony do odpowiednich nóżek portu drukarkowego (dosłownie, nie ma ani jednego elementu). Na potrzeby prostych testów niby działał, ale często coś zakłócało wgrywanie programu i powstawały błędy podczas transmisji.
Chciałem przy tym projekcie wykorzystać potrzebę  zbudowania czegoś ciut lepszego, a mianowicie programator oparty na koncepcji programatora STK200. Zaledwie kilka dodatkowych elementów, a daje już bardzo dobre rezultaty.
Dobra, to tyle co do dalszych planów. Biorę się za robotę, ale najpierw morze się zdrzemnę chwilkę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz