poniedziałek, 11 października 2010

To jest prędkość

Udało się zaimplementować super szybki algorytm FFT. Co prawda nie jest to w pełni mój wytwór, bo wykorzystałem w tym celu gotową bibliotekę napisaną w assemblerze z internetu, lecz i tak sporo się narobiłem żeby to wszystko razem ze sobą zgrać. Prędkość algorytmu w stosunku do DFT jest po prostu niesamowita. Wcześniej ciężko było cokolwiek zdziałać dla jedynie 32 próbek sygnału bo tempo rysowania jednego przebiegu trwało ponad 1-2 sekundy. Teraz dla 128 próbek jest aż nadto szybko, spokojnie jest jeszcze moc na inne wyliczenia.
Przepraszam za kiepską jakość filmików ale mój aparat bardzo źle łapie dźwięk i tnie klatki w filmikach.  W rzeczywistości wyświetlany obraz jest bardzo płynny. 
Cały czas jeszcze jest trochę pracy z regulacją całego programu. Przykładowo odcięcie na dolnym paśmie jest trochę za wysokie jak dla mnie bo w granicach jakiś 400-500Hz, za to górna granica pięknie się zamyka na 20K chociaż myślę czy by trochę nie zjechać z góry bo po co mi zakres którego nikt nie słyszy :)

Podsumowując i tak myślę, że osiągnąłem już wielki sukces, bo udało mi się uruchomić cały układ i przeprowadzić na nim płynną analizę sygnału wejściowego co było właśnie założeniem tego projektu.
Na koniec jeszcze jeden filmik z pracą w trybie punktowym.
Oczywiście prace nadal trwają. Mam nadzieję że już wkrótce uda mi się ostatecznie wyregulować cały kod i oddam się błogiej rozkoszy projektowania obudowy :)
Pozdrawiam.

1 komentarz: